Payrolling Blog

Via deze blogs informeren we u over actuele onderwerpen rondom Payrolling, de flexibilisering van de arbeidsmarkt en natuurlijk over Payned payrolling zelf. Indien u naar aanleiding van één van de blogs nog vragen hebt, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

  • Wat kost payrolling op jaarbasis?

    Veel ondernemers willen de kosten van payrolling vergelijken met de kosten van het verlonen in eigen beheer. Vaak bereken je dit op jaarbasis. Meestal wordt hierin een belangrijk punt vergeten; de improductiviteit bij payrolling.

  • Vakantiegeld in mei; extra hoge personeelskosten voor jou als werkgever

    Voor medewerkers is de maand mei een fijne maand; in de meeste gevallen wordt hun vakantiegeld dan uitbetaald. Een leuk extraatje. Maar als werkgever zou je deze maand liever aan je voorbij laten gaan. Het is een enorme uitschieter in de personeelskosten. Je probeert dit natuurlijk ieder jaar netjes te reserveren, maar wat als het nou ook anders kan?

  • Belangrijke wijziging wettelijk minimumloon per 1 juli 2017

    Per 1 juli 2017 gaat het wettelijk minimumloon veranderen. Het minimumloon is het laagste salaris dat je als werkgever aan een werknemer mag betalen. Het garandeert werknemers een redelijk inkomen voor de arbeid die zij leveren.

  • Wat kost payrolling?

    Je complete personeelsbeheer onderbrengen bij een extern bedrijf en daarmee verlost zijn van de risico’s en administratie. Dat klinkt aantrekkelijk, maar wat kost dat eigenlijk? Geen onbelangrijke vraag. Je wilt immers afwegen wat de kosten en de opbrengsten zijn.

  • Hoe zorg je voor een goede Risico-Inventarisatie en –Evaluatie (RI&E)?

    Iedere werkgever is verplicht een RI&E op te stellen. Deze beschrijft de risico’s voor de veiligheid en gezondheid op de werkplek. Hoe ziet zo’n RI&E er uit en hoe stel je deze op?

  • Wat zijn mijn verplichtingen als ondernemer bij arbeidsongeschiktheid?

    Wanneer één van je medewerkers arbeidsongeschikt raakt, is dit voor beide partijen natuurlijk vervelend. Daarom is het goed om te weten wat de verplichtingen zijn voor jou als ondernemer en voor Payned.

  • Hoe bouw ik een goed personeelsdossier op?

    Je hebt een aantal personeelsleden in dienst. Van al deze medewerkers heb je belangrijke gegevens verzameld. Het is van belang om dit goed te registreren en een personeelsdossier bij te houden. Maar hoe doe je dit precies?

  • Alle subsidies voor medewerkers op een rijtje

    Personeel is erg belangrijk voor je onderneming, maar tegelijkertijd is personeel ook kostbaar. Voor sommige werknemers kun je een subsidie krijgen. Vaak zijn dit mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Deze mensen kunnen moeilijk aan werk komen, omdat ze vaak iets meer begeleiding nodig hebben

  • Payned payrolling nieuwe hoofdsponsor VV Staphorst

    Staphorst, 30 juni 2016

    Payned wordt de komende drie seizoenen de nieuwe hoofdsponsor van hoofdklasser VV Staphorst. Dit is vandaag, 30 juni, bekend gemaakt. De nieuwe overeenkomst betekent ook het afscheid van de huidige vorm van het  Sponsorcollectief VV Staphorst.

  • Boekhouders, wat regelen ze en wat regelt Payned?

    ”Mijn boekhouder regelt mijn hele administratie; dan is payrolling toch helemaal niet interessant voor mij?”.  Een veel gehoord argument van ondernemers wanneer we vragen of ze zich al eens verdiept hebben in payrolling. Veel ondernemers vergelijken hun boekhouder met payrolling. Maar dat is niet terecht. Een boekhouder doet veel meer dan alleen de loonadministratie, maar Payned doet veel meer met betrekking tot je personeel.

  • HelloFlex: de nieuwe online portal van Payned payrolling B.V.

    Zo eenvoudig is het nog nooit geweest! Een nieuwe medewerker inschrijven doe je voortaan geheel digitaal. En het mooiste van dit alles is dat de nieuwe online portal van HelloFlex voor alle klanten van Payned beschikbaar is.

  • Nieuwe hygiënecode voor de horeca

    Elk bedrijf dat met voedsel en dranken werkt moet voldoen aan de wetten van de voedselveiligheid. Deze zijn vastgelegd in Hygiënecodes. Als jij een horecaondernemer bent die eten en drinken bereidt om ter plaatse te nuttigen, is het vanaf 1 april 2016 verplicht om volgens de laatste Hygiënecode voor de Horeca te werken. Middels dit artikel willen we je vast inhoudelijk informeren over de belangrijkste wijzigingen in de nieuwe wetgeving.

  • Praktijkcase: ‘Flexibiliteit voor mijn ijssalon’

    Steeds meer bedrijven ontdekken payrolling en iedere ondernemer heeft zijn eigen reden om het personeelsbeheer over te dragen. In de praktijkcases vertellen ondernemers waarom zij hebben gekozen voor payrolling van Payned. In deze praktijkcase vertellen twee ondernemers met een ijssalon waarom zij zijn gaan payrollen.

  • Payroll voor grotere bedrijven

    Veel ondernemers denken dat payrolling alleen interessant is voor ondernemers die een paar medewerkers in dienst hebben. Maar ook voor grotere bedrijven, is payrolling uitermate geschikt. Het biedt overzicht, je kunt profiteren van meer flexibiliteit en het verkleind je ondernemersrisico aanzienlijk.

  • Flex in de mode

    Payrolling in de mode; het wordt steeds populairder. Je complete personeel- en salarisadministratie wordt overgenomen met alle bijbehorende financiële verplichtingen en juridische risico’s. Bij Payned kun je je volledige personeelsbestand payrollen. Ideaal, want met je vaste medewerkers loop je doorgaans het meeste risico en Payned biedt veel flexibiliteit voor je oproepkrachten.

  • Praktijkcase: Flexibiliteit voor mijn kapsalon

    Steeds meer bedrijven ontdekken payrolling en iedere ondernemer heeft zijn eigen reden om het personeelsbeheer over te dragen. In de praktijkcases vertellen ondernemers waarom zij hebben gekozen voor payrolling van Payned. In deze praktijkcase vertelt een ondernemer met een kapsalon waarom zij is gaan payrollen.

  • Payroll in de juweliersbranche

    Je hebt een zaak in de juweliersbranche. Het personeel speelt een belangrijke rol. Iedere medewerker is dan ook zorgvuldig geselecteerd. Door de jaren heen zijn er veel regels veranderd in het arbeidsrecht. Natuurlijk, iedere medewerker moet krijgen waar hij/zij recht op heeft. Maar aan al die nieuwe regels kleven ook flink wat ondernemersrisico’s. Om weer onbezorgd te kunnen ondernemen, is payrolling een mooie oplossing.

  • Payned payrolling nieuwe partner Optitrade Retailgroep

    Optitrade Retailgroep heeft voor Payned payrolling gekozen als partner voor payrolling.

  • Mobiliteitsbonus uitgelegd

    Wanneer je een werknemer in dienst neemt die 56 jaar of ouder is en die tot dat moment een uitkering heeft, dan kom je in aanmerking voor een mobiliteitsbonus. De mobiliteitsbonus is een subsidie je voor maximaal 3 jaar toegekend wordt.

  • Kan ik mijn vaste medewerkers ook payrollen?

    Vaak horen we het van ondernemers: ‘Payrollen? Oh, dat is niets voor mij, ik heb alleen maar vaste medewerkers in dienst.’ Juist dan kan payrolling heel interessant zijn. Tenminste, bij Payned.

  • Waarom ondernemers kiezen voor Payned.

    Er zijn enorm veel verschillende payrollbedrijven in Nederland. Als je hiernaar gaat zoeken op internet, zie je door de bomen het bos niet meer. Toch zitten er veel verschillen tussen payrollbedrijven. Maar waarom kiezen ondernemers dan juist voor Payned?

  • Meest gestelde vragen vast personeel

    Jij hebt je besluit genomen; je medewerkers komen op de payroll te staan. Maar wat vindt het vaste personeel daarvan? Zij hebben hier misschien vragen over. Wat zijn de meest gestelde vragen van vast personeel en hoe kun je hier op reageren?

  • Proefplaatsing

    Wil je iemand met bijvoorbeeld een WAO-, WAZ,- WW-, WIA-, Ziektewet- of Wajong-uitkering in dienst nemen en weet u niet zeker of hij of zij wel geschikt is voor de desbetreffende functie? Dan kun je deze medewerker een proefplaatsing aanbieden.

  • Drie dingen die je aan een payrollbedrijf moet vragen.

    Wanneer je ervoor kiest je medewerkers op de payroll te zetten, zijn er een aantal dingen die belangrijk zijn om te weten van het payrollbedrijf. Dit is van belang om te kunnen controleren of het bedrijf waar je zaken mee gaat doen, betrouwbaar is en ook goed is voor uw medewerkers.

  • Mijn eerste medewerker

    Je hebt een eigen bedrijf en de zaken gaan goed. Zo goed zelfs, dat je besluit een medewerker aan te nemen. Maar hoe doe je dit en wat moet je allemaal regelen voor deze medewerker?

  • Welke verzekeringen moet ik zelf regelen als ik payroll?

    Payrolling is een soort verzekering voor het hebben van personeel. Alle risico’s die het hebben van personeel met zich mee brengt, worden zo afgedekt. Er zijn een paar dingen waar het payrollbedrijf u niet voor kán verzekeren. Deze verzekeringen moet u zelf afsluiten.

  • Zelf werven of laten werven?

    Veel bedrijven komen in een situatie waar ze lange tijd niet in geweest zijn. De economie trekt weer langzaam aan, het wordt weer drukker en dus moet er personeel bijkomen. Hoe deden we dat ook al weer? Je plaatst een advertentie in de krant of op internet en je pikt er de beste kandidaat uit. Gaan we dit weer doen of zijn er alternatieven?

  • Welke misverstanden zijn er over payrolling?

    De opkomst van payrolling groeit door; steeds meer ondernemers zien de voordelen ervan in. Alleen sinds payrolling bestaat, zijn er ook verschillende misverstanden over payrolling ontstaan.

  • Je komt op de payroll te staan, en nu?

    Naast het informeren van de ondernemer, horen wij ook de personeelsleden tijdig te informeren over payrolling. Daarom plannen wij veelal, in overleg met de ondernemer en medewerkers, een personeelspresentatie in. Tijdens deze personeelspresentatie wordt er ook de mogelijkheid geboden om zelf vragen te stellen.

  • Voedselveiligheid binnen je bedrijf

    Veel horecaondernemingen hebben er mee te maken. Controles voor de voedselveiligheid binnen je bedrijf. Een ingewikkeld, maar belangrijk proces aangezien de klanten graag willen weten hoe jouw zaak gewaardeerd staat.

  • Korte onderwerpen met betrekking tot de Wet Werk en Zekerheid

    Zoals al eerder aangekondigd zullen er een aantal onderwerpen, welke nu al zijn vastgelegd in de wet, gewijzigd worden. Deze veranderingen hebben betrekking op de volgende onderwerpen; proeftijd, concurrentiebeding, uitsluiting loondoorbetalingsverplichting en ontslagroutes.

  • Wet Werk en Zekerheid; hoe zit het met het aantal contracten?

    Door de Wet Werk en Zekerheid is er behoorlijk wat veranderd voor jou als werkgever. Één van deze belangrijke wijziging is het aantal contracten wat je een mededwerker kunt aanbieden. Wat dit betekent als je gaat payrollen, leggen we je graag uit in een vrijblijvend payroll adviesgesprek.

  • Overstappen naar payrolling? Payned zorgt voor een rimpelloze overgang.

    Je besluit te gaan overstappen op payrolling, maar dat betekent dat eerst je hele personeelsbestand overgezet moet worden naar Payned. Wat een gedoe! Nee hoor, dit valt reuze mee. Payned helpt je hierbij!

  • De risico’s van ondernemerschap; Payned kan je helpen!

    Als zelfstandig ondernemer loop je zakelijke risico’s. Voornamelijk op het gebied van personeel. Personeel is het hart van je bedrijf en daar ben je als werkgever zuinig op. Door te payrollen ben je van een hoop ondernemerszorgen verlost. We zorgen voor een beperking van jouw werknemersrisico’s en voor een administratieve lastenverlichting.

  • Afscheid loonzakje; zorg voor een goede salarisverwerking!

    Je hebt een aantal medewerkers in dienst die allemaal een paar uurtjes per week werken. Nadat de medewerkers gewerkt hebben, betaal je ze contant uit. Net zo gemakkelijk, dan heb je hier meteen mee afgerekend. Al dat gedoe met salarisverwerking..

  • Een verzuimverzekering voor zieke medewerkers?

    Als werkgever loopt u het risico dat een medewerker arbeidsongeschikt raakt. Op dat moment ligt het werk stil, maar het loon van de werknemer moet gewoon worden doorbetaald. Om de kosten hiervan te dekken sluiten veel ondernemers een verzuimverzekering af.

  • Transitievergoeding, wat houdt het in?

    Vanaf 2015 treedt de Wet Werk en Zekerheid in werking. In deze wet komen een aantal veranderingen naar voren, waaronder de transitievergoeding; een vergoeding bij ontslag of beëindiging van het contract.

  • Wet Werk en Zekerheid. Wat verandert er voor u?

    Het nieuws en de kranten staan er vol mee. Per 1 januari 2015 is de nieuwe Wet Werk en Zekerheid een feit. Maar wat betekent dit in de praktijk voor u?

  • VV Staphorst vindt nieuwe shirtsponsor in Payned payrolling

    Hoofdklasser VV Staphorst heeft voor het nieuwe seizoen een overeenkomst gesloten met Payned payrolling als shirtsponsor.

  • Aanzegtermijn bij aflopende contracten

    Op 10 juni heeft de Eerste Kamer ingestemd met de Wet Werk en Zekerheid. Een aantal van deze wetswijzigingen gaan in per 1 januari 2015. Eén daarvan is de zogenaamde aanzegtermijn. In deze blog vertel ik meer hierover.

  • Wettelijk minimumloon; wat houdt het precies in?

    Het minimumloon is het laagste salaris dat een werkgever aan een werknemer mag betalen. Het wettelijk minimumloon is een vorm van inkomensbescherming. Het garandeert werknemers een redelijk inkomen voor de arbeid die zij leveren

  • Minder papierwerk, meer optiek

    Ooit ben je gestart met een eigen optiek omdat je passie hebt voor je vak. Je klantenkring groeit omdat men je vakmanschap weet te waarderen. Maar als je op een bepaald moment meer tijd slijt op kantoor voor je administratie, dan dat je bezig kunt zijn met je core-business, dan weet je dat het tijd is dat er wat moet veranderen.

  • Loonbeslag; wat nu?

    Wat moet u doen wanneer er een deurwaarder aan uw deur staat met een loonbeslag? Misschien heeft u medewerkers in dienst die hun privé rekeningen niet kunnen betalen. Het kan hier gaan om telefoonrekeningen, de premie van de zorgverzekering, etc.

  • Bruto, netto; wat is het verschil?

    Als je als ondernemer een nieuwe medewerker aanneemt, spreek je een uurloon af. Maar wat spreek je dan af? Bruto, netto en inclusief of exclusief? En wat voor verschil zit hierin? Een heel technisch verhaal, maar hieronder leg ik het zo gemakkelijk mogelijk uit. Ook adviseren we je hierin graag persoonlijk; vraag hiervoor een vrijblijvend adviesgesprek aan.

  • Ik ben ziek. Bij wie meld ik dat nu?

    Leuk is het natuurlijk niet wanneer je ziek bent, maar het kan gebeuren. Het kan gaan om een griepje maar er kan ook meer aan de hand zijn. Het is dan goed om te weten wat je moet doen. In deze blog vertellen we je hier meer over.

  • Welke bedingen kunnen in een payroll overeenkomst worden opgenomen?

    Op het moment dat een medewerker in dienst treedt bij een payroll bedrijf zal hij of zij een payroll overeenkomst aangeboden krijgen. Het payroll bedrijf is op dat moment zijn/haar juridisch werkgever. Het bedrijf waar de medewerker daadwerkelijk voor gaat werken noemen we de opdrachtgever, deze heeft een samenwerkingsovereenkomst met het payroll bedrijf.

  • Een conflict met je medewerker?

    Helaas kan het voorkomen dat je als ondernemer een conflict krijgt met een medewerker. Een conflict kan verschillende oorzaken hebben. Maak de situatie bespreekbaar op het moment dat het tussen jou en je medewerker moeizaam loopt. Creëer ruimte voor het uiten van emoties.

  • Schade in het verkeer, WEGAM en WEGAS

    Medewerkers komen vaak te voet, per fiets, per scooter of met de auto naar het werk. Hoe alert je medewerkers ook zijn, het verkeer is nooit 100% veilig. Vaak neemt een medewerker wel eens een keer de post mee of doen zij een ander klusje voor je bedrijf als ze naar huis gaan of juist naar het werk toe komen.

  • Gratis kantoor- en vergaderruimte(s) op een toplocatie

    Veel ondernemers herkennen dit probleem; Je werkt vanuit huis, maar wordt voortdurend afgeleid door de telefoon, kinderen, de deurbel of de postbode die een pakketje komt brengen. De vergaderingen met klanten en leveranciers vinden plaats aan de keukentafel, want een ruimte huren loopt meestal behoorlijk in de kosten. Bij Payned payrolling werken we veel samen met de kleinere MKB ondernemers en herkennen we dit probleem volledig.

    Zou het niet mooi zijn als je een aantal dagdelen per week ongestoord kunt werken op een werkplek buiten de deur? Of jouw afspraak kunt ontvangen op een vergaderlocatie voorzien van alle faciliteiten? En dat gratis?

  • Payrollen; maar wat vertel ik m’n medewerkers?

    De beslissing is genomen, je gaat payrollen en je staat er helemaal achter. Maar nu wordt het spannend. Want hoe gaan je medewerkers reageren? Hoe ga je dit nu vertellen?

  • Is het nu uitzenden of payrollen?

    Vaak wordt een payrollbureau vergeleken met een uitzendbureau. Dit komt doordat veel uitzendbureaus ook ‘payrollen’. Toch is payrollen, op de manier zoals Payned het doet, iets heel anders dan de dienstverlening die een uitzendbureau aanbiedt.

  • Van afdrachtvermindering naar subsidie praktijkleren

    Bedrijven die een leerwerkplek aanbieden ontvangen op dit moment afdrachtvermindering onderwijs. Deze afdrachtvermindering is per 1 januari 2014 vervangen door de Subsidieregeling Praktijkleren.

  • Personeel, wat kost dat?

    Personeel is het hart van je bedrijf. Zij houden jouw bedrijf draaiende. Maar bij het in dienst nemen van personeel komen heel wat kosten kijken.

  • Bedrijfssluiting; graag horen wij van je!

    Gedurende het hele jaar zijn er een aantal welbekende feestdagen. Tijdens de feestdagen gaan veel mensen met vakantie of brengen deze met de familie door. Het kan zelfs zo zijn dat je bedrijf een aantal dagen of weken gesloten is tijdens de kerst, jaarwisseling of rond de zomervakantie.

  • Bij Payned betaal je minder premie voor je zorgverzekering!

    Ben je als werknemer in dienst bij Payned en heb je een zorgverzekering lopen bij Menzis, de Amersfoortse, ONVZ, De Goudse, Delta Lioyd of Stad Holland? Dan kom je bij Payned in aanmerking voor collectiviteitskorting.

  • Horeca cao

    Laten we eerlijk zijn; als ondernemer heb je in deze tijd de behoefte aan flexibiliteit. Veel ondernemers hebben een kleine groep vaste medewerkers en daarbij hebben ze vaak veel part-timers en flexwerkers in dienst. Toch wordt de flexibiliteit in de horeca cao flink beperkt. Gelukkig heeft Payned een oplossing.

  • Payrollbedrijven vergelijken

    Wanneer je overweegt om te gaan payrollen is het belangrijk om een aantal zaken met elkaar te vergelijken. Er zijn tegenwoordig veel verschillende payrollbedrijven actief op de markt. Deze checklist helpt je bij het kiezen voor het meest geschikte payrollbedrijf.

  • Ben jij nog student?

    Het begin van het nieuwe schooljaar komt alweer in zicht. Misschien ben je inmiddels in het bezit van een diploma en ben je op zoek naar een baan? Super! Sta je in ons systeem geregistreerd als student en wijzigt dit per september? Neem dan contact met ons op, zodat wij dit kunnen wijzigen.

  • Functionerings-, beoordelings- en jaargesprekken; vergeet ze niet!

    In de drukte van alledag schieten sommige zaken er wel eens bij in. Zeker als het goed gaat met het bedrijf en de medewerkers, wordt er niet altijd aan gedacht om eens met de medewerker te bespreken hoe het op de werkvloer gaat.

  • Personeel aannemen?

    Je komt handen te kort en denkt erover om (extra) personeel aan te nemen. Hoe zoek je een geschikte kandidaat, waar moet je op letten bij het opstellen van een arbeidscontract en welke juridische spelregels zijn er? Kortom; Wat komt er allemaal bij kijken als je personeel in dienst neemt?

  • Het aanvragen van een tewerkstellingsvergunning voor medewerkers van buiten de EU

    Als je als werkgever besluit om een medewerker van buiten de Europese Unie aan te nemen, heb je in een aantal gevallen de plicht om een tewerkstellingsvergunning aan te vragen. Hieronder kun je lezen wanneer je als werkgever in het bezit moet zijn van een tewerkstellingsvergunning en waarom.

  • Starten met payrolling; wat moet ik allemaal regelen?

    Het is zover. Na veel wikken en wegen heb je besloten om te gaan starten met payrolling. Tot op heden heb je altijd zelf je medewerkers in dienst gehad. Wat moet je allemaal regelen om je eigen administratie af te kunnen sluiten, welke diensten die je inkoopt moet je allemaal opzeggen of beëindigen?

  • Vanuit de WW weer aan het werk

    Heb je tijdelijk geen werk? Dan kun je in Nederland gelukkig een WW-uitkering aanvragen bij het UWV. De WW-uitkering is je tijdelijke inkomen als je werkloos bent. Maar nu heb je weer (deels) een baan gevonden, welke invloed heeft dit op je WW-uitkering?

  • Allemaal aan de payroll!

    Onze ultieme droom is natuurlijk een utopie. Veel ondernemers zijn geholpen met het uitbesteden van hun personeelsbeheer, maar waarom payrollt niet iedere ondernemer?

  • Ik ga payrollen, heb ik dan geen personeel meer in dienst?

    Als ondernemer heb je misschien al jaren personeel in dienst. Nu je hebt besloten om te gaan payrollen wordt het allemaal gelukkig een stuk eenvoudiger. Maar hoe zit dat nu met je (vaste) personeel? Betekent payrollen dat je geen personeel meer in dienst hebt?

  • Mijn werkgever wil payrollen, wat nu?

    Wanneer je als werkgever besluit te gaan payrollen spelen er onder de werknemers verschillende vragen. Dit komt voornamelijk doordat de betekenis van payrolling grotendeels onbekend is.

  • Vanaf welke leeftijd mag ik een medewerker aannemen?

    Een jonge medewerker aannemen kan voor jou als werkgever veel voordelen hebben. Ze zijn namelijk erg gemotiveerd, willen graag leren en zijn over het algemeen goedkoper dan reguliere krachten. Maar let wel op dat hier een aantal regels voor gelden. Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw jonge medewerker? Vraag dan een vrijblijvend adviesgesprek aan.

  • Geef wijzigingen en andere urgente informatie tijdig aan ons door

    Graag willen wij voorkomen dat er misverstanden ontstaan zoals het overmaken van geld op een onjuist bankrekeningnummer of het bezorgen van post op een onjuist adres. Mochten er wijzigingen plaatsvinden omtrent je adres, telefoonnummer of bankrekeningnummer, dan vragen wij je dit tijdig aan ons door te geven.

  • Melden zwangerschap en verlof

    ‘Ik ben zwanger, wat moet ik allemaal regelen met mijn werkgever?’ Als je zwanger bent, is het belangrijk dat je dit tijdig doorgeeft aan je werkgever. Omdat Payned je juridisch werkgever is, dien je dit ook aan ons te melden.

  • Loonheffingskorting: ja of nee?

    Iedereen die in Nederland woont of werkt of hier vandaan inkomen heeft, is verplicht over zijn of haar inkomsten belasting te betalen. Het is helaas niet anders. Gelukkig kun je over een gedeelte van die belasting een korting krijgen. Dit noemen we loonheffingskorting.

  • Een dossier; daar zit wat in!

    In het midden- en kleinbedrijf gaan ondernemers en medewerkers er vaak vanuit dat het wel goed zit met alle afspraken die mondeling gemaakt worden. Een logische gedachte, afspraak is immers afspraak. Toch is het belangrijk om afspraken vast te leggen.

  • Einde arbeidsovereenkomst, wat nu?

    Het einde van je arbeidsovereenkomst is in zicht en wordt niet verlengd. Of misschien heb je zelf een andere baan gevonden waardoor je ontslag wilt indienen. Maar hoe werkt dat nu eigenlijk?

  • Ontvang jij een netto kilometervergoeding?

    In 2016 waren Nederlanders zo’n 45 minuten per dag onderweg van of naar het werk. De meeste reistijd in heel Europa! Nederlandse werknemers wonen gemiddeld 14 kilometer bij hun werk vandaan. Veel werknemers ontvangen een netto kilometervergoeding. Hoe zit het met het administreren van deze kilometers?

  • Alles over vakantiegeld en vakantiedagen

    Als medewerker heb je naast je recht op salaris recht op meer; namelijk vakantiegeld en vakantiedagen.

  • Waarom functionerings- en beoordelingsgesprekken?

    Vaak hoor je dat een ondernemer het niet zo nauw neemt met de functionerings- en beoordelingsgesprekken. Sterker nog, de meeste mensen weten niet eens wat het verschil is tussen deze twee zaken. Wat is de waarde en waarom is het zo belangrijk voor de ondernemer en de medewerker?

  • Jouw branche en CAO

    Verschillende branches – verschillende cao’s, is alles dan wel goed geregeld met payrolling? Het moge duidelijk zijn, cao’s zijn een complex verhaal. Want hoe zit dat nu? Hoe weet je zeker dat de medewerkers krijgen waar ze recht op hebben?

  • Je pensioen bij Payned

    Over pensioenfondsen is de laatste tijd veel discussie. Pensioenfondsen staan onder druk en gepensioneerden worden gekort. Maar hoe is dit nu eigenlijk bij jou geregeld? In deze blog helpen we je op weg.

  • Verzuim binnen het MKB

    Uit onderzoek blijkt dat het ziekteverzuim in het MKB lager is dan bij grote bedrijven. Medewerkers van een MKB ondernemer zijn wel wat langer ziek. Het lagere ziekteverzuim is vermoedelijk te wijten aan de grotere betrokkenheid en sociale controle in het bedrijf.

  • De G-rekening; Het doel en het nut.

    Een G-rekening is een geblokkeerde rekening op naam van een bedrijf. Deze bankrekening wordt gebruikt door bedrijven die personeel ter beschikking stellen of die personeel inhuren; bijvoorbeeld uitzendbureaus en payrollbedrijven. Maar ook beveiligingsbedrijven, stratenmakers en aannemers maken er gebruik van.

  • Een BBL’er aannemen, hoe werkt dat?

    Het in dienst nemen van een BBL-student is voor veel ondernemers een mooie manier om jonge, gemotiveerde medewerkers aan hun bedrijf te binden. Hoe je een BBL-student in dienst neemt en hoe je alles correct regelt met de contracten en subsidies, lees je in deze blog.

  • Tijdregistratie? Houd het simpel

    Hoe lang hebben mijn medewerkers of collega’s afgelopen week gewerkt? Dat is een vraag die voor alle organisaties van belang is. Of het nu de bakker op de hoek betreft, een multinational of een overheidsorganisatie

  • Wat wordt het… extra kosten of bedrijfsschade?

    Hoe snel heb je je bedrijf na een grote schade weer op de rails? Een lastige vraag. Toch is het belangrijk om te bedenken hoe je moet handelen in zo’n situatie.

  • Contracten digitaal verzenden en ondertekenen

    Contracten en formulieren aangetekend per e-mail ontvangen en elektronisch ondertekenen, dat zou toch fantastisch zijn? Het is mogelijk en rechtsgeldig.

  • Schrikkeldag, gratis aan het werk?

    Eens in de 4 jaar is het schrikkeldag. Medewerkers werken op 29 februari voor niks, behalve bij Payned. Bij ons krijg je gewoon salaris.

  • Het inschrijven van medewerkers

    Om medewerkers te kunnen inschrijven, hebben we verschillende documenten nodig. Maar waarom komt het verzamelen van al die documenten toch zo precies?

  • Ondernemer worden, en dan?

    Op een goede dag besluit je dat je niet langer voor een baas wilt werken. Tenslotte heb je genoeg vakkennis. Je denkt dat je het beter kunt dan je werkgever of je verschilt gewoon qua inzicht.

  • Waarom een NEN 4400-1 certificering?

    Wanneer je je oriënteert op een payrollonderneming, dan kom je veel verschillende type ondernemingen tegen met verschillende keurmerken en certificeringen. Allemaal roepen ze dat je personeel bij hen in goede handen is. Maar of het payrollbedrijf echt betrouwbaar is, kun je zien aan het keurmerk van Stichting Normering Arbeid.

  • Payroll contractmogelijkheden

    Het is altijd lastig om het juiste contract te kiezen voor een medewerker. Onze opdrachtgevers vragen ons, terecht, veelvuldig om advies. Met de komst van de nieuwe Payned cao zijn de contractmogelijkheden verruimd.

  • De Payned payrolling cao nader toegelicht

    Vanaf 1 januari 2012 heeft Payned payrolling haar eigen bedrijfs-cao. De cao is gebaseerd op de voormalige payroll cao van de VPO die is komen te vervallen.

  • 6 meest voorkomende misverstanden over payrolling

    De payroll-branche is voor veel ondernemers nog ondoorzichtig. En onbekend maakt onbemind. In de gesprekken met ondernemers hoor ik ook dat er veel misverstanden bestaan over payrolling.

  • Payrolling in de praktijk. Zo werkt dat.

    Dat payrolling op papier voordelen heeft, is duidelijk. De belangrijkste vraag is natuurlijk: wat gaan we daar in de praktijk van merken?

  • Transparant over payrollen op payned.nl

    Payrollen is een prachtige dienst. Maar tegelijkertijd ook erg complex. Daar moet toch iets aan te doen zijn?

  • Jaaropgaaf voor je aangifte inkomstenbelasting?

    Veel medewerkers hebben aan het begin van het nieuwe jaar hun jaaropgaaf nodig om de aangifte inkomstenbelasting te (laten) verzorgen.

  • Payrolling: iets voor kleine of grote ondernemingen?

    Vaak wordt ons de vraag gesteld voor welk type bedrijven of welke omvang payrollen nu geschikt is. Het antwoord daarop is iets minder eenvoudig maar zeker verklaarbaar. In dit artikel een opsomming van redenen om met een groot of klein bedrijf te gaan payrollen.

  • Payrolling – een eigen bedrijfscao per 1 januari 2012

    Payrolling vind je in een aantal varianten in Nederland. Niet elke variant is voor iedereen even geschikt. In deze blog een opsomming van de mogelijkheden in payroll-land als zijnde: Onder welke cao’s is payrolling mogelijk? Wat zijn de voor- en nadelen? En wat zijn je wettelijke verplichtingen als ondernemer?

Vraag informatiegesprek aan

Payned payrolling blog

Waarom Payned payrolling?

  • Een eigen CAO
  • NEN 4400-1 gecertificeerd
  • Heldere payroll tarieven
  • Ervaren adviseurs
  • Justitie erkend

Certificeringen

Stichting Normeringsarbeid VPO Vereniging Payroll Ondernemingen
Urgenda Samen Sneller Duurzaam

Vraag vrijblijvend een informatiegesprek aan met een payroll adviseur »

© 2017 Payned payrolling