Bij payroll wordt het payrollbedrijf de juridische werkgever van de medewerker(s). De medewerker(s) komen dan op de loonlijst van het payrollbedrijf te staan. Het payrollbedrijf neemt je volledige personeel- en salarisadministratie uit handen en neemt daarnaast je werkgeversrisico’s over.

 

Waarom payrolling?

Als je de medeweker(s) bij ons op de payroll zet, dan hoef je je niet meer bezig te houden met jouw personeelsadministratie. Het enige waar jij als ondernemer nog verantwoordelijk voor bent, is de werving & selectie en aansturing van de medewerker(s). Eigenlijk alles wat betrekking heeft op de ‘operatie’ in je bedrijf. Het payrollbedrijf neemt de juridische- en administratieve verplichtingen en risico’s die horen bij het in dienst hebben van personeel van jou over. Jij als ondernemer regelt alles op de werkvloer, terwijl het payrollbedrijf de administratieve en het juridische gedeelte van jou overneemt.

Wij zorgen voor:

  • Het aantal vakantiedagen zoals vermeld in uw cao
  • Het percentage vakantiegeld zoals vermeld in uw cao
  • Betaling loonbelasting
  • Loondoorbetaling bij ziekte
  • Het volledige ziekterisico
  • Feestdagen
  • Kort verzuim
  • Bijzonder verlof
  • Scholingsbijdrage volgens uw branche
  • Pensioen; premie vrij voor uw medewerkers
  • De arbodienst en alle hieraan verwante verplichtingen, zoals Wet Verbetering Poortwachter
  • Te allen tijde gratis P&O advies van uw vaste relatiebeheerder of onze jurist
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Juridische ondersteuning bij conflictoplossing

Het kan voorkomen dat je een conflict krijgt met een medewerker. Wat als jullie dit niet samen kunnen oplossen? Payned kan je helpen en ondersteunen bij lastige vraagstukken hierin.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

De kosten

Wat prettig is bij payrolling, is dat je vooraf exact weet wat een medewerker je kost per gewerkt uur. Je rekent per gewerkt uur af met alle kosten. Zo heb je een heel duidelijk beeld

van wat je medewerker je per uur/dag/week kost. Is de medewerker ziek, met vakantie of anderszins niet in staat om te werken? Dan is dit ons risico. Wij betalen de medewerker 100% door en sturen hiervoor geen factuur.

Neem contact op
Weer tijd om te ondernemen!
Dat is een veelgehoorde reactie als we ondernemers na een aantal maanden vragen hoe het bevalt. Ze hebben weer echt tijd om te doen wat ze leuk vinden. En dat is natuurlijk ook de reden waarom je ooit gestart bent met een eigen zaak. We vertellen je graag meer over onze dienstverlening in een vrijblijvend adviesgesprek.
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Sinds 2019 ben ik management assistent bij Payned payrolling.

Als management assistent ben ik een duizendpoot en probeer ik mijn collega’s zoveel mogelijk te ondersteunen en mee te denken, maar vooral vooruit te denken. Ik richt me onder andere op agendabeheer, voorbereiden van vergaderingen, notuleren en het coördineren en faciliteren van bijeenkomsten.

Voor het plannen van een afspraak, neem gerust contact op 0522 – 746 746.

Sharona Laurier

Management assistent

Contact opnemen
Gerelateerde blogberichten