Payrolling in de schoonmaak

Met een veelzijdig bestand aan opdrachtgevers, de hoge kwaliteitseisen en een complexe salarisadministratie is de schoonmaakbranche met recht één van de meest uitdagende en vooruitstrevende sectoren om in te werken.

Veel schoonmaakbedrijven hebben vaste partners om ieder specialisme binnen het vakgebied goed te laten samen werken.payroll-schoonmaak
Eén van die specialismen is payrolling.

Daarom payrolling in de schoonmaak

De schoonmaakbranche was één van de eerste branches in Nederland waar payrolling gebruikelijk werd. Want laten we eerlijk zijn; de persoon die verantwoordelijk is voor uw salarisadministratie heeft iedere maand weer een flinke kluif aan het:

  • Berekenen van de uren per opdrachtgever
  • Berekenen van de ORT (onregelmatigheid toeslag)
  • Beheren van de (flexibele) contracten
  • Beheersbaar houden van het ziekteverzuim

Gespecialiseerde payroll-ondernemingen kunnen u dus flink wat werk uit handen nemen en ook een hoop zorgen met betrekking tot uw personeels- en salarisadministratie van u overnemen.

Hoe werkt Payned in de schoonmaakbranche

Een reden voor schoonmaakbedrijven om te gaan payrollen is onder andere de flexibiliteit in contracten. Bij de totstandkoming van onze cao hebben we hier op twee manieren rekening mee gehouden.

U heeft de mogelijkheid om:

  • In het eerste contract staat een Uitsluitsel Loondoorbetalingsverplichting
  • En u bent tot 4 jaar flexibel met medewerkers

Natuurlijk bepaalt u gewoon zelf wanneer u iemand een contract voor bepaalde tijd wilt geven, maar dit geeft u wel optimale flexibiliteit.

Ook voor de medewerkers hebben we de beste arbeidsvoorwaarden bedongen. Als u besluit te gaan payrollen dan is de cao voor de schoonmaakbranche het uitgangspunt. Deze voorwaarden vullen we aan met de regelingen uit ons cao waaronder:

  • 26 vakantiedagen
  • 100% loondoorbetaling bij ziekte (eerste half jaar)
  • Pensioen met gunstige premieverdeling (Stipp-Plus 2/3 Payned, 1/3 werknemer)

Onregelmatigheidstoeslag berekenen

Het belangrijkste van onze dienstverlening is een correcte betaling van het salaris.
Hier mag niets in mis gaan en gelukkig gebeurt dat ook nooit. Dit komt doordat wij in overleg met u de toeslagpercentages in onze payroll-software invoeren. In de module waarin u de uren van de medewerkers invoert kunt u vervolgens per gewerkt uur aangeven welk opslag tarief van toepassing is. Nadat u de uren hebt geaccordeerd komt er vervolgens geen mensenwerk meer aan te pas. Automatisch wordt het juiste bedrag berekend en op donderdag heeft uw medewerker 100% zeker het salaris op de rekening staan.

Beheersen ziekteverzuim

In de schoonmaakbranche is gemiddeld een hoger verzuimpercentage dan in andere branches. Doordat wij actief zijn in zeer veel branches en gemiddeld daarom een zeer laag verzuimpercentage hebben, is onze premie bij de verzekeringsmaatschappij ook laag, hier profiteert u direct van mee.
De combinatie van een laag ziekteverzuim en onze proactieve Arbodienst, wordt onze ziekteverzuimverzekering per half jaar herzien en niet per jaar zoals u nu gewend bent.
Heeft u dus in 2015 veel ziekte gehad, dan heeft u daar niet nog eens in heel 2016 last van.

Meer weten over onze dienst ‘Payrolling Schoonmaak’? Plan nu een gratis payroll adviesgesprek met één van onze ervaren adviseurs.

Vraag informatiegesprek aan

Payroll Schoonmaak

Waarom Payned payrolling?

  • Een eigen CAO
  • NEN 4400-1 gecertificeerd
  • Heldere payroll tarieven
  • Ervaren adviseurs
  • Justitie erkend

Certificeringen

Stichting Normeringsarbeid VPO Vereniging Payroll Ondernemingen
Justitie Erkend Beveiligingsbedrijf Urgenda Samen Sneller Duurzaam

Vraag vrijblijvend een informatiegesprek aan met een payroll adviseur »

© 2017 Payned payrolling