Heb je personeel in dienst? Of wil je personeel aannemen? Bij het aannemen van een medewerker zijn er veel zaken waar je rekening mee moet houden.

Wat zijn personeelskosten?

Als werkgever betaal je meer dan alleen het brutoloon van jouw medewerkers. Je hebt ook vaste werkgeverslasten. Dit zijn verplichte kosten die je moet betalen boven op het loon. Denk hierbij aan vakantiegeld en loonheffingen. Ook maak je misschien kosten voor secundaire arbeidsvoorwaarden, de werkplekken en het apparatuur voor jouw medewerkers. Al deze kosten samen heten personeelskosten. Er komt best wat kijken m.b.t. het aannemen van een medewerker

Neem contact op

Loonheffingen inhouden

Je houdt loonheffingen in op het salaris van jouw medewerker. Je draagt deze heffingen af aan de Belastingdienst. Het gaat om verschillende verplichte premies en bijdragen. Bijvoorbeeld de loonbelasting, premies voor volksverzekeringen en werknemersverzekeringen en de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Externe afdeling personeelszaken

De administratieve kosten voor een medewerker kunnen behoorlijk oplopen, zonder dat je dat in de gaten hebt. Als ondernemer is het daarom verstandig om deze risico’s uit te besteden. Als ondernemer ben je een bedrijf gestart vanuit passie voor je vak. Echter met het succes van je bedrijf komen een hoop extra verantwoordelijkheden. Eén van de belangrijkste is personeel.

Kies voor groei en stabiliteit met je eigen personeel, maar dan:

  • Beter; met een team van cao en arbeidsrechtdeskundigen
  • Eenvoudiger; één inkoopfactuur voor je volledige personeelsbeheer
  • Zonder Risico’s; door de werkgevers verantwoordelijkheid uit te besteden

Kortom, ook als MKB-ondernemer kun je beschikken over een externe afdeling personeelszaken die ook de belangrijkste werkgeversrisico’s van je overneemt.

Neem contact op

Risico’s

Je kunt te maken krijgen met allerlei onverwachte kosten, bijvoorbeeld door een bedrijfsongeval of een zieke medewerker. Als je hier geen verzekeringen voor hebt, dan kan dat je veel geld kosten.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan
Enorme opluchting
Het werkgeversrisico bij ziekte van een medewerker wordt overgenomen door Payned. Ook het verlof van een medewerker, juridische ondersteuning bij een conflictoplossing en het naleven van de juridische verplichtingen vallen hieronder. MKB-ondernemers zijn hier heel erg mee geholpen. Als je voor je medewerkers een ziekteverzuimverzekering afsluit, betaal je per medewerker een hoge premie en hier kan Payned bij helpen, want bij ziekte van een medewerker wordt er geen factuur gestuurd, dat is een enorme opluchting! Wil je meer informatie hierover, neem dan gerust contact met ons op.
Neem contact op

In september 2021 ben ik begonnen als assistent relatiebeheerder. Dit houdt in dat ik de personeel- en salarisadministratie verzorg voor mijn klanten. Vooral de combinatie van het directe contact met mijn klanten en hun medewerker(s) en de administratieve afhandeling spreekt mij in het bijzonder aan. Daarnaast mag ik sinds kort meedraaien op de verzuim afdeling en hoop ik mijn collega’s hierin ondersteuning te kunnen bieden in de toekomst. Het inleven in de situatie van de zieke medewerker en werkgever, en de belangen van de verschillende betrokkenen overzien is erg belangrijk. Doordat geen enkele ziekmelding hetzelfde is blijft de oplossing altijd maatwerk en dat is nou juist wat dit werk zo bijzonder maakt.

Mariska Camdzija

Relatiebeheer en verzuimbegeleiding

Contact opnemen
Gerelateerde blogberichten