Wanneer je ervoor kiest je medewerkers op de payroll te zetten, zijn er een aantal dingen die belangrijk zijn om te weten van het payrollbedrijf. Dit is van belang om te kunnen controleren of het bedrijf waar je zaken mee gaat doen, betrouwbaar is en ook goed is voor je medewerkers.

Is het payrollbedrijf NEN-gecertificeerd, heeft het een verklaring ‘Goed Betalingsgedrag’ en beschikt het over een G-rekening?

Om alle risico’s uit te sluiten, is het van belang dat het bedrijf aan al deze zaken voldoet. Payned is geregistreerd bij de Stichting Normering Arbeid. Hiermee is aangetoond dat we voldoen aan de NEN 4400-1 Normering. Wat hiermee exact wordt aangetoond, kun je vinden op onze website onder ‘verklaringen’.

Daarnaast wordt na het verstrijken van ieder kwartaal een ‘Verklaring van Goed Betalingsgedrag’ aan Payned overhandigd. Daarmee wordt aangetoond dat  op het moment van afgifte de loonbelasting, premies werknemersverzekeringen en volksverzekeringen door Payned zijn betaald.

Door gebruik te maken van de G-rekening, ben je beschermt tegen de gevolgen van de Wet Ketenaansprakelijkheid en tegen wanbetalingen aan de Belastingdienst aan de kant van de uitlener. Wanneer je zaken doet met Payned, kun je gebruik maken van deze 0 % risicoregeling.

Neem contact op

Past het bedrijf de arbeidsvoorwaarden toe waar jouw medewerker recht op heeft?

Naast de flexibiliteit voor de werkgever, biedt Payned ook voordelen aan de kant van de medewerker. Bij Payned vinden wij de medewerker minstens zo belangrijk als de ondernemer. We vinden dan ook dat de medewerker recht heeft op eerlijke en gunstige arbeidsvoorwaarden.

Bij Payned krijgen de medewerkers minimaal dezelfde voorwaarden, maar vrijwel altijd betere. Voor alle primaire arbeidsvoorwaarden (beloning), geldt bij Payned dat de loontabellen en andere vergoedingen enz. direct worden overgenomen uit de cao die op jouw onderneming van toepassing is.

Bij ons bouwen de medewerkers meteen een goed pensioen op. Zie hiervoor ook de blog ‘Je pensioen bij Payned’.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

In september 2021 ben ik begonnen als assistent relatiebeheerder. Dit houdt in dat ik de personeel- en salarisadministratie verzorg voor mijn klanten. Vooral de combinatie van het directe contact met mijn klanten en hun medewerker(s) en de administratieve afhandeling spreekt mij in het bijzonder aan. Daarnaast mag ik sinds kort meedraaien op de verzuim afdeling en hoop ik mijn collega’s hierin ondersteuning te kunnen bieden in de toekomst. Het inleven in de situatie van de zieke medewerker en werkgever, en de belangen van de verschillende betrokkenen overzien is erg belangrijk. Doordat geen enkele ziekmelding hetzelfde is blijft de oplossing altijd maatwerk en dat is nou juist wat dit werk zo bijzonder maakt.

Mariska Camdzija

Relatiebeheer en verzuimbegeleiding

Contact opnemen
Gerelateerde blogberichten