Voor medewerkers is de maand mei een fijne maand; in de meeste gevallen wordt hun vakantiegeld dan uitbetaald. Een leuk extraatje. Maar als werkgever zou je deze maand liever aan je voorbij laten gaan. Het is een enorme uitschieter in de personeelskosten. Je probeert dit natuurlijk ieder jaar netjes te reserveren, maar wat als het nou ook anders kan?

Iedere maand dezelfde personeelskosten

Wanneer je gebruik maakt van payrolling, heb je iedere maand dezelfde personeelskosten. Je betaald per gewerkt uur van de medewerker. In dit tarief zitten alle kosten verwerkt. Dat betekent dat wanneer de medewerker ziek is, met vakantie gaat, naar de huisarts moet of zijn/haar vakantiegeld opvraagt, jij hier geen factuur meer van ontvangt. Hiermee heb je afgerekend in het gewerkte uur van de medewerker.

De uren dat de medewerker niet werkt, maar wel betaald moeten worden noemen we improductiviteit. Deze uren is de medewerker niet productief maar tellen wel mee in de personeelskosten. Doordat je bij Payned al met deze improductiviteit afrekent in het gewerkte uur van de medewerker, zijn je personeelskosten iedere maand gelijk. Geen piek dus in de maand mei!

Op de afbeelding zie je het verschil in verloop van personeelskosten. De groene lijn schetst de situatie wanneer je zelf je medewerkers verloond en de oranje lijn laat zien hoe dit is bij payrolling.

Voordeel voor je medewerkers: 2 keer per jaar vakantiegeld!

Bij Payned reserveren we netjes het vakantiegeld voor je medewerkers en daarnaast hebben ze een extra voordeel; ze kunnen dit twee keer per jaar op een gewenst moment bij ons opvragen.

Ideaal vinden onze medewerkers dit. We zien dat medewerkers die naast hun zomervakantie ook op wintersport gaan, hier veel gebruik van maken. Maar ook medewerkers die in het hoogseizoen moeten werken, vinden het heel prettig dat ze hierna hun vakantiegeld nog kunnen opvragen. Anders is het vaak alweer uitgegeven voor ze op vakantie gaan.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.

Met veel plezier verzorg ik samen met mijn collega’s de personeel- en salarisadministratie bij Payned voor ondernemers uit verschillende branches. Het persoonlijke contact met ondernemers en de medewerkers vind ik daarbij erg belangrijk.

Naast mijn werkzaamheden als relatiebeheerder houd ik me ook bezig op gebied van arbeidsrecht en ben ik me aan het verdiepen in de privacywetgeving. Graag help ik eenieder met lastige vraagstukken en dompel ik me onder in de wet- en regelgeving.

Mocht je vragen hebben, lastig of eenvoudig, neem dan gerust contact met mij op.

Alice Nieuwboer

Relatiebeheer

Contact opnemen
Gerelateerde blogberichten