In de praktijkcases vertellen ondernemers waarom zij hebben gekozen voor payrolling van Payned. Roel vertelt als MKB ondernemer waarom hij is gaan payrollen en wat dit voor hem heeft opgeleverd.

Reden
Reden om voor payrolling te kiezen: Roel liep aan tegen het bijhouden van het zeer ingewikkelde arbeidsrecht en de risico’s die komen kijken bij ziekte en het naleven van juridische verplichtingen. Ik heb er in 2012 voor gekozen mijn medewerkers over te zetten naar Payned op advies van mijn boekhouder. Zij hadden goede ervaringen met Payned.

Roel is ondernemer in een MKB onderneming. Hij is producent en verkoopspecialist in sta-op stoelen en relaxfauteuils. Hij heeft een aantal medewerkers in dienst; een deel in de productie en een deel in de verkoop. Deze medewerkers zijn van groot belang voor zijn zaak, maar tegelijkertijd brengt het in dienst hebben van personeel ook risico’s met zich mee.

Uitbesteden van de risico’s in het MKB

Het is van belang dat je als ondernemer constant op de hoogte blijft van het arbeidsrecht. Dit is voor een MKB ondernemer best lastig met die constant veranderende wet- en regelgeving. Hierdoor kun je snel iets vergeten of over het hoofd zien. Roel: ‘De veranderingen gaan constant door. Ik wil me hier liever niet mee bezig hoeven houden. Ik wil me volledig kunnen focussen op mijn onderneming.’ Daarnaast is voor Roel het uitbesteden van de risico’s een belangrijke factor geweest in de beslissing om te gaan payrollen. ‘In het verleden heb ik hier nare ervaringen mee gehad. Een medewerker werd ziek en kwam in de ziektewet terecht. Uiteindelijk bleek het zo complex te zijn dat hij niet meer aan het werk kwam. We hebben jarenlang voor de kosten moeten opdraaien. Dit kan je als MKB ondernemer de kop kosten.’ Door je personeelsbeheer onder te brengen bij Payned besteed je onder andere dit risico uit.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Sinds 2019 ben ik management assistent bij Payned payrolling.

Als management assistent ben ik een duizendpoot en probeer ik mijn collega’s zoveel mogelijk te ondersteunen en mee te denken, maar vooral vooruit te denken. Ik richt me onder andere op agendabeheer, voorbereiden van vergaderingen, notuleren en het coördineren en faciliteren van bijeenkomsten.

Voor het plannen van een afspraak, neem gerust contact op 0522 – 746 746.

Sharona Laurier

Management assistent

Contact opnemen
Gerelateerde blogberichten