Personeel aannemen?

Je komt handen te kort en denkt erover om (extra) personeel aan te nemen. Hoe zoek je een geschikte kandidaat, waar moet je op letten bij het opstellen van een arbeidscontract en welke juridische spelregels zijn er? Kortom; Wat komt er allemaal bij kijken als je personeel in dienst neemt?

Dit zijn vragen waar veel ondernemers tegen aan lopen wanneer ze personeel willen aannemen. Om deze procedure vlekkeloos te laten verlopen hebben we een aantal punten voor je op een rij gezet.

Ten eerste moet je personeel werven

  • Bepaal het soort ondersteuning dat je zoekt (bijvoorbeeld een administratief medewerker, een schilder etc.)
  • Kijk binnen je netwerk naar mogelijke oplossingen of geschikte kandidaten
  • Maak een functiebeschrijving/vacature en plaats deze op internet of in de krant
  • Selecteer een aantal geschikte kandidaten
  • Plan de sollicitatiegesprekken en kies hier uiteindelijk de medewerker uit die het meest geschikt is voor de functie.

Daarna wordt het tijd om de medewerker aan te nemen

Hiervoor moeten ook een aantal zaken worden geregeld.

Er wordt een arbeidsovereenkomst opgesteld, met hierin de volgende gegevens:

  • NAW-gegevens van de werkgever en werknemer
  • Dienstverband voor bepaalde of onbepaalde tijd (bij bepaalde tijd einddatum of afloop contract)
  • Datum indiensttreding
  • De cao die binnen de branche van toepassing is
  • Proeftijd en opzegtermijn
  • Functiebenaming
  • Bruto uurloon
  • Secundaire arbeidsvoorwaarden

Daarnaast moet de indiensttreding bij de volgende instanties worden gemeld

  • UWV
  • Verzekering
  • Belastingdienst
  • Arbodienst
  • Pensioenfonds

Ten slotte moeten onderstaande zaken nog geregeld worden

  • Loonadministratie (dit kunt u zelf doen of uitbesteden)
  • Loonbetaling
  • Verzekeringen
  • Mogelijke subsidies
  • Eventuele afdrachten

Al met al moet er heel wat geregeld worden.

Wanneer je je personeel onder brengt bij Payned hoef je alleen zelf je personeel te werven, waarna het gehele personeelsbeheer bij ons wordt ondergebracht. Dit betekent dat je na het aannemen van de medewerker de overige zaken kunt overdragen aan Payned. Dit scheelt erg veel tijd en werk, waardoor je weer verder kunt met de huidige zaken binnen je bedrijf.

Wil je ook een nieuwe medewerker aannemen en bij ons onder brengen? Of heb je vragen over het in dienst nemen van een medewerker? Neem dan gerust contact met ons op.

Gerelateerde blogs

paynedpersoneelportretten-121
Geesje Tempelman

In de functie van hoofd relatiebeheer en financiële zaken heb ik heel veel geleerd bij Payned payrolling. Sinds 2017 heb ik het financiële gedeelte overgedragen aan een collega en ben mij weer meer gaan concentreren op relatiebeheer. Ik stuur relatiebeheer aan en zorg dat een ieder hier een zo goed mogelijke begeleiding krijgt om zijn/haar werk goed te kunnen uitvoeren.

Nieuwsbrief

Deze blog interessant? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Vraag informatiegesprek aan

Payned payrolling blog

Waarom Payned payrolling?

  • Een eigen CAO
  • NEN 4400-1 gecertificeerd
  • Heldere payroll tarieven
  • Ervaren adviseurs

Certificeringen

Stichting Normeringsarbeid VPO Vereniging Payroll Ondernemingen
Urgenda Samen Sneller Duurzaam

Vraag vrijblijvend een informatiegesprek aan met een payroll adviseur »

© 2019 Payned payrolling