Ik ga payrollen, heb ik dan geen personeel meer in dienst?

Als ondernemer heb je misschien al jaren personeel in dienst. Nu je hebt besloten om te gaan payrollen wordt het allemaal gelukkig een stuk eenvoudiger. Maar hoe zit dat nu met je (vaste) personeel? Betekent payrollen dat je geen personeel meer in dienst hebt?

risico-s-ondernemenschap

Dit is één van de vragen die we bij Payned regelmatig tegenkomen. Je stapt over op payrolling dus besteed je het volledige personeelsbeheer (of een deel hiervan) uit aan een bedrijf zoals Payned.

Juridisch werkgever

Payrollen betekent inderdaad dat je zelf geen personeel meer in dienst hebt. De medewerkers komen namelijk (vrijwillig) bij de payroller op de loonlijst te staan en worden op basis van exclusiviteit weer verhuurd aan jouw bedrijf. In juridische taal noemt men dit het ‘uitbesteden van het juridisch werkgeverschap’.

Inhoudelijk werkgever

Alle operationele zaken binnen het bedrijf blijven gewoon jouw verantwoordelijkheid. Precies zoals je dat altijd gewend was. Wil je bijvoorbeeld een medewerker salarisverhoging geven, een contract voor onbepaalde tijd aanbieden of iets wijzigen in de personeelsbezetting, dan kan dat net zoals je altijd gewend was. Alleen nu heb je een team van professionals tot je beschikking die gratis adviseren over alle opties.

Exclusief en dezelfde voorwaarden voor je personeel

Payrolling betekent dat je zelf geen personeel meer in dienst hebt, maar dat je je eigen medewerkers exclusief huurt van Payned. Je medewerkers blijven dus gewoon voor je werken, maar je bent geen juridisch werkgever meer. Het juridisch werkgeverschap wordt overgenomen door Payned.

Payned regelt als juridisch werkgever de onderstaande zaken voor je personeel.

  • Het overnemen van de lopende en nieuwe contracten, zie de blog over contractmogelijkheden bij Payned;
  • Een correcte en tijdige betaling van het loon aan de medewerkers;
  • Het reserveren en uitbetalen van vakantiedagen en vakantiegeld;
  • Stipte naleving van de branche-cao, dit aangevuld met de eventuele betere regelingen uit de Payned cao;
  • Een goed renderend pensioen, namelijk de Stipp Plusregeling;
  • Een goed scholingsbudget;
  • Persoonlijke begeleiding bij ziekte door onze arbodienst;
  • Doorbetaling bij ziekte en verlof zonder eigen risico!.

Maar ook:

  • Gratis P&O advies van je vaste relatiebeheerder;
  • Gratis advies van onze jurist arbeidsrecht voor de complexere vragen.

Hierdoor ben je als werkgever af van de financiële en juridische risico’s die te maken hebben met het personeelsbeheer. Wanneer je overstapt op payrolling van Payned nemen wij alle contracten en risico’s over. Hierdoor kun je je volledig concentreren op de dagelijkse werkzaamheden binnen het bedrijf en heb je geen omkijken meer naar de administratie omtrent het personeel. Kijk, dat geeft weer ruimte om te ondernemen!

Benieuwd wat payrolling gaat kosten of heb je vragen of opmerkingen naar aanleiding van deze blog? Neem dan gerust contact met ons op.

Gerelateerde blogs

_DSF2083
Heleen Hoeve

Sinds november 2016 ben ik werkzaam als assistent relatiebeheer bij Payned. Met veel plezier neem ik de verantwoordelijkheid over de personeel- en salarisadministratie van verschillende ondernemers. Het zorgen voor de juiste contracten en het adviseren in allerlei vraagstukken komen dagelijks aan bod. Duidelijkheid vind ik erg belangrijk. Bij onduidelijkheden beantwoord ik vragen liever een keer teveel dan te weinig.

Nieuwsbrief

Deze blog interessant? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Vraag informatiegesprek aan

Payned payrolling blog

Waarom Payned payrolling?

  • Een eigen CAO
  • NEN 4400-1 gecertificeerd
  • Heldere payroll tarieven
  • Ervaren adviseurs
  • Justitie erkend

Certificeringen

Stichting Normeringsarbeid VPO Vereniging Payroll Ondernemingen
Urgenda Samen Sneller Duurzaam

Vraag vrijblijvend een informatiegesprek aan met een payroll adviseur »

© 2018 Payned payrolling