Praktijkcase: Flexibiliteit voor mijn kapsalon
Steeds meer bedrijven ontdekken payrolling en iedere ondernemer heeft zijn eigen reden om het personeelsbeheer over te dragen. In de praktijkcases vertellen ondernemers waarom zij hebben gekozen voor payrolling van Payned. In deze praktijkcase vertelt een ondernemer met een kapsalon waarom zij is gaan payrollen.
Eigenaresse kapsalon: ‘Ik heb 2 medewerkers in dienst. Toen ze 2 jaar bij me in dienst waren, moest ik een keuze maken; het contract niet verlengen en afscheid nemen of de medewerkers een vast contract aanbieden. Ik ben erg tevreden over beide kapsters en op het moment gaan de zaken erg goed, maar ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken.
Payrolling van Payned was daarom een perfecte uitkomst voor mij. Ik kan m’n medewerkers tot 4 jaar lang flexibele contracten aanbieden en de medewerkers krijgen gewoon de arbeidsvoorwaarden waar ze recht op hebben vanuit de cao voor kappers’.
Flexibiliteit beperkt
Voor veel ondernemers is flexibiliteit belangrijk. Door de Wet Werk en Zekerheid is deze flexibiliteit behoorlijk beperkt. Wanneer je medewerkers zelf in dienst hebt, kun je hen nog maar 3 contracten voor bepaalde tijd aanbieden in een tijdsbestek van 3 jaar. Verleng je daarna? Dan heeft de medewerker recht op een contract voor onbepaalde tijd.
Wil je meer weten hierover? Vraag dan eens vrijblijvend een adviesgesprek aan!
Gerelateerde blogs
- Ik ga payrollen, heb ik dan geen personeel meer in dienst?
- Payrolling: iets voor kleine of grote ondernemingen?
- Payroll contractmogelijkheden
Sander BenninkIn mijn rol als commercieel directeur ben ik eindverantwoordelijk voor het sales-team en alle commerciële zaken binnen het bedrijf. Weten wat er echt bij een ondernemer speelt, dat vind ik enorm belangrijk. Dat vormt de basis van een goed advies en een langdurige samenwerking.
Benieuwd geworden? Neem dan contact met mij op. Kwaliteit bewijst zichzelf!
Nieuwsbrief
Deze blog interessant? Meld je aan voor de nieuwsbrief.