Payned; je externe afdeling personeelszaken

Zit jij al een tijd te denken om alle personeelsadministratie uit handen te geven? Wil jij je weer bezighouden met ondernemen? Dan ben je bij ons aan het goed adres, Payned is jouw externe afdeling personeelszaken.

Moet een contract verlengd worden of juist beëindigd worden? Zijn er aanpassingen nodig in de salarissen, deze verantwoordelijkheden nemen wij uit handen.

Wat neemt Payned o.a. uit handen?

Wat doet Payned precies? Payned payrolling doet veel met betrekking tot je personeel- en salarisadministratie. Meer dan bijvoorbeeld een boekhouder of salarisadministrateur. Bij Payned wordt alles geregeld omtrent je personeel. Payned wordt juridisch gezien de werkgever. Dit betekent dat ook alle werkgeversrisico’s van je overneemt.

Onderstaand wat wij uit handen nemen:

  • Het volledige personeels- en salarisadministratie, zoals naleving van uw branche cao, contractbeheer, salarisstroken, jaaropgaven en urenverwerking

In ons tarief zit het volgende verwerkt:

  • Het aantal vakantiedagen zoals vermeld in uw cao
  • Het percentage vakantiegeld zoals vermeld in uw cao
  • Betaling loonbelasting
  • Loondoorbetaling bij ziekte
  • Het volledige ziekterisico
  • Feestdagen
  • Kort verzuim
  • Bijzonder verlof
  • Scholingsbijdrage volgens uw branche
  • Pensioen; premie vrij voor uw medewerkers
  • De arbodienst en alle hieraan verwante verplichtingen, zoals Wet Verbetering Poortwachter
  • Te allen tijde gratis P&O advies van uw vaste relatiebeheerder of onze jurist

Vrij ondernemen

Niet alleen de administratieve lastenverlichting maar ook de zekerheid dat er bij ziekte van een medewerker geen factuur gestuurd wordt is een opluchting. Vooral in kleinere MKB-ondernemingen kan ziekte/verzuim een flinke kostenpost worden. Ondernemers moeten een zieke medewerker de eerste weken tot maanden doorbetalen en ook een vervanger oproepen. Als ondernemer is het daarom verstandig om deze risico’s uit te besteden.

Medewerkers aannemen laagdrempeliger

Ben jij soms nog huiverig als het gaat om het aannemen van een nieuwe medewerker? Naast de werkgeversrisico’s zoals doorbetaling bij ziekte komen er ook administratieve lasten bij zoals contract beheer en het verwerken van het salaris. Het gebruik van payrolling maakt het aannemen van nieuw personeel laagdrempeliger, juist omdat wij heel veel risico’s uit handen nemen.

Wij verzorgen de complete salarisadministratie, van de verloning tot de verzekeringen. Zo kan jij je zorgeloos richten op ondernemen. Wil je weten waarmee we je kunnen helpen? Neem dan contact met ons op voor meer informatie of vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.

Gerelateerde blogs

_DSF9950-HRe
Mariska Camdzija

In september 2021 ben ik begonnen als assistent relatiebeheerder. Dit houdt in dat ik de personeel- en salarisadministratie verzorg voor mijn klanten. Vooral de combinatie van het directe contact met mijn klanten en hun medewerker(s) en de administratieve afhandeling spreekt mij in het bijzonder aan. Daarnaast mag ik sinds kort meedraaien op de verzuim afdeling en hoop ik mijn collega’s hierin ondersteuning te kunnen bieden in de toekomst. Het inleven in de situatie van de zieke medewerker en werkgever, en de belangen van de verschillende betrokkenen overzien is erg belangrijk. Doordat geen enkele ziekmelding hetzelfde is blijft de oplossing altijd maatwerk en dat is nou juist wat dit werk zo bijzonder maakt.

Nieuwsbrief

Deze blog interessant? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Vraag informatiegesprek aan

Payned payrolling blog

Waarom Payned payrolling?

  • NEN 4400-1 gecertificeerd
  • Heldere payroll tarieven
  • Ervaren adviseurs

Certificeringen

Stichting Normeringsarbeid VPO Vereniging Payroll Ondernemingen

Vraag vrijblijvend een informatiegesprek aan met een payroll adviseur »

© 2022 Payned payrolling