Wanneer je als werkgever besluit te gaan payrollen spelen er onder de werknemers verschillende vragen. Dit komt voornamelijk doordat de betekenis van payrolling grotendeels onbekend is.

Vragen

Het is logisch dat je vragen hebt wanneer je werkgever wil gaan payrollen, het gaat immers om je baan en je inkomen. Je hebt er alle recht op om precies te weten wat er staat te gebeuren en waarom een contract via Payned ook voor jou voordeel oplevert. Heel vaak organiseren we daarom een personeelsbijeenkomst speciaal voor medewerkers. Hierin beantwoorden we alle vragen persoonlijk. Een aantal van de meestvoorkomende vragen behandel ik in deze blog.

Wat heeft dit voor consequenties op mijn loon?

Wanneer je werkgever besluit te gaan payrollen heeft dit geen invloed op het loon. Je ontvangt nog steeds hetzelfde bedrag op je bankrekening, maar dit wordt overgemaakt door Payned aangezien dit je juridische werkgever is.

Krijg ik nu ook minder vakantiedagen?

Nee, dit is bij cao bepaald. Wanneer er in jullie branche 25 vakantiedagen worden gehanteerd krijg je die bij ons ook.

Ben ik nog wel verzekerd van mijn baan?
Het antwoord op deze vraag is ja. Je blijft gewoon werkzaam binnen het bedrijf waar je op dat moment werkzaam bent. Payned neemt namelijk het huidige contract over en de looptijd van dit contract wordt bij ons verder afgemaakt. Wanneer je op 1 januari 2020 in dienst bent gekomen met een jaarcontract en je werkgever besluit op 1 februari te gaan payrollen, loopt dit contract bij ons door van 1 februari t/m 31 december. Daarnaast geldt bij een contract voor onbepaalde tijd hetzelfde, dus blijf je in dat geval via ons ook voor onbepaalde tijd in dienst.

Wie beantwoordt mijn vragen?

Elke klant en haar medewerkers krijgen bij Payned één vast aanspreekpunt. Bij deze persoon kun je altijd met al je vragen terecht en hij/zij is op de hoogte van alles wat er speelt op het gebied van personeelszaken in het bedrijf waar je werkt. Eigenlijk een persoonlijke P&O-adviseur. Je kunt met vragen/opmerkingen altijd bij jouw contactpersoon terecht, per mail of telefonisch en als het nodig is, komen we ook bij je langs.

Hoe zit het met m’n pensioen?

Je pensioenopbouw wordt door ons geregeld. Bij Payned hanteren we de Stipp Plusregeling. In deze regeling bouw je een volwaardig pensioen op van 12%. Hiervan betaal je zelf 1/3 en Payned 2/3. Het deel dat je zelf betaalt zie je terug als bruto inhouding op je salarisstrook.

Aan bovenstaand verhaal zie je dus dat een overstap op payrolling voor jou geen nadelen heeft. Het geeft juist meer zekerheid in verschillende gevallen wat in deze tijd een duidelijke meerwaarde is. Lees verder op onze pagina speciaal voor medewerkers.

Indien je vragen of opmerkingen hebt of meer informatie wilt over een overstap op payrolling, neem dan gerust contact met ons op.

Sinds mei 2019 bekleed ik de functie van ‘hoofd relatiebeheer’ bij Payned. Naast de taken die ik als relatiebeheerder blijf doen is mijn hoofdtaak als leidinggevende van de afdeling het creëren van de juiste werkomstandigheden, dus ervoor zorgen dat mijn collega’s hun werk effectief en efficiënt kunnen en vooral blijven doen. Hiervoor heb ik in 2020 een opleiding gevolgd en met succes afgerond. Daarnaast fungeer ik als vraagbaak voor mijn collega’s en ondersteun ik hun waar nodig. Deze werkzaamheden vergen extra tijd en aandacht, maar geven tegelijkertijd ook meer diepgang in dagelijkse werk.

Sander Schaeffer

Hoofd relatiebeheer

Contact opnemen
Gerelateerde blogberichten